23-26 Oktober galan..+ bilder jag glömt lägga upp från andra dagar

23 Oktober

idag var det full fart med resten av sakerna till Bråvalla galan.
Göra iordning i baren vart det, sen göra klart maten... sen gjorde jag efterrätten :D
Glass, chokladsås, hallon, riven choklad, vit choklad i ugn och maräng. La allt i en skål ( olika "våningar") och sist så gjorde jag olika mönster :D

Runt kl 19.00 serverades förrätten som bestod av pumpasoppa med smak av lime och vitlök, i botten var det en klick kräm med cream fraiche och skinka och till det fick dom vitlöksbröd.


Varmrätten bestod av potatisgratäng, ytter file tror jag det var och mögelost och champions sås.

Jesper fick stå i baren hela kvällen och ända tills det slutade runt 1 på natten.. jag hjälpte till med maten och när det var klart så gick jag till jeppej och stod i baren :)


Bråvalla Galan är alltid kul .. ser man fram emot hela året :P


Bordsdekorationer



Baren i början då vi gjorde iordning


Nästan klara... Underkvällen ställde vi även upp ölkorvar, chipsskålar och nötter...


Köket :)

Förrätten



Efterrätten
4 stora skålar, med 2 packet glass i varje skål :P 1 choklassås i varje skål :P





Nella, jag o jeppe i baren :P

Brorsan tog min kamera och tog en massa kort :D

Lägger bara upp bilderna på familjen.
Vet ju inte om de andra folken vill att jag lägger upp på dom :)


Brorsan :)







24 Oktober

Tog vi det bara lugnt såg NCIS hela dagen :D

25 Oktober

Åkte jag, Nella och äsking till stan och shoppade lite :D

Jag fick ett par ytte skor av jeppe och ett par tofflor, sen köte jag ett par vantar till mig sj .

Jeppe köpte 2 par vantar till sig själv.

Sen köpte vi en present till Jespers mamma som fyller på onsdag den 27e :)

Mina tofflor, ser finare ut live :)



Mina skor, gillar egentligen inte sånna men dom va sköna och lätta att ta på sig, när man inte kan böjja sig ordenltigt osv osv



Mina och jeppes vantar :D



Jeppes mammas tofflor hon ska få i present :)

Sen ett par katter på köpet ;P



26 Oktober

Idag har jag och jeppe tvättat och ska snart packa till resan ner till kristianstad.

Vi har även kollat på 2a säsongen av NCIS.. snart klara med hela säsongen :) Älskar verkligen den serien :D



Här får ni lite bilder som jag glömt lägga upp från andra dagar .. :P


Väldigt intresserad av muspekaren på skärmen haha :D



Slöar i sängen :D









Nella kom hem en dag med denna till bebis :D



När jag o nella var på Mcdonaldds fick vi smakprov på glass :D

Söta :P



Jag Köpte dessa saker på stan sen med .


Och till bebis :)



Den dagen jag klippte jesper och färgade hans hår 


Kom precis på när jag klippt där fram att jag skulle ta kort men men :P
Bättre sent än aldrig ;)


HAde lite kul och gjorde mönster :P



Klippt och färgad



Mimmi innan färgning.





Efter färgning





Blåbärspajen jag gjorde :)



Gissa vart kissarna lagt sig :P



Jo här :D


Luna la sig på min bröstkorg när jag vilade :D




Nu ska vi äta hejjåå :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Profilbild=bloglovin nu